SaHaBaT MaYa

Sunday, August 5, 2012

My Plan A: ~Cornflakes Madu~

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 5:24 PM

Alhamdulillah....akhirnya...jadi jugak cornflakes madu aku ni...huuu...aku tau laa biskut ni simple giler jer...tp nak bangun utk wat biskut ni...adoiyaii....maleh bebenor...resepi biskut ni aku amek kat internet...byk sgt resepi...last2 aku olah2 sendiri...dah xingt kat blog mana yg aku amek...yg pasti...thanks kpd sumer blogger yg ada letak resepi ni dlm blog mereka...

Klu 'kejadian' itu tak berlaku, mungkin aku xder inesiatif utk buat sendiri biskut cornflakes ni...so, look at the bright side, ader hikmah ler tu...hikmahnyer aku blaja wat sendiri...erm...rasa nyer aku xtau laa sedap ke x...sbb pose kan???so, mlm ni pas berbuka baru leh rase...klu xsdp...xper...cuba lagi...

ok laa...kat sini aku sertakan resepi biskut ni setelah aku adjust2...hee....

Bahan-bahan 
1 kotak cornflakes – 220g
110g butter
6 sudu besar madu
6 sudu besar gula kastor
½ sudu esen vanila
Paper cups
Badam hancur (dibakar terlebih dahulu) 
Cara-cara
1.     Panaskan butter, madu dan gula di dalam periuk sehingga cair dan sebati.
2.     Masukkan esen vanilla sebelum tutup api.
3.     Masukkan cornflakes dan kacau hingga sekata. Masukkan cornflakes ke dalam paper cup dan tabur badam ke atasnya.
4.     Bakar di dalam oven selama 10 - 11 minit pada suhu 150 celsius.



So, maaf sesgt kepada pemunya resepi yg sebenar sbb aku mmg xingat kat mane yg aku amek resepi ni...xsabar nk makan mlm ni...heee...


Wassalam...


\(^_^)/


p/s:- Insyaallah Danish butter cookies pula bakal menyusul...(tp xtau biler...)

3 comments:

nemuru saa on August 5, 2012 at 10:50 PM said...

wah akak. mcm sedap!
meh la. hantaq mai sini sikit :p

eikorina-NaWaL sYaFiQ on August 18, 2012 at 6:52 AM said...

Sedap....tp agak manis laa...huu...kena kurgkn madu tu sket...

eikorina-NaWaL sYaFiQ on August 18, 2012 at 6:53 AM said...

Sedap....tp agak manis laa...huu...kena kurgkn madu tu sket...

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise