SaHaBaT MaYa

Sunday, April 29, 2012

KeCeLaRuaN JaNtInA???

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 1:30 AM
entry kali ni seperti biasa hanya pendapat peribadi aku sajer....saper yg xsetuju dan xske dgn entry kali ni...abaikan ajer...okies???


tadi aku dgn adik aku pi shopping kat Midvalley...arini ada perhimpunan Bersih 3.0, so byk jalan yg ditutup...aku nak pi Mid pun ikut jln belakang...yg  bestnyer...punya laa byk parking...walaupun aku xjoin perhimpunan Bersih 3.0 tu, doakan aku sentiasa mengiringi mereka semua yg berani tu...(sengaja guna tulisan warna kuning arini utk menyokong perhimpunan Bersih 3.0) hehe...saper yg xsokong tu...ikut suka masing2 la erk...xmo kondem2 kat blog aku plak!!!


masa tgh makan kat KFC, aku terpandang meja disebelah aku...sekali tgk mcm lelaki, bila tgk betul2, terutama sekali di bahagian leher (halkum), xde...so aku tau la...tu sure perempuan...dgn pakaian yg ala2 tomboy/pengkid...usia aku agak hujung 20-an...


aku abaikan ajer...malas nak pikir masa tu...then pas makan, aku teman adik aku pi Topman...dia nak beli seluar...masa aku dok tggu dia macam tugu kat luar changing room tu...aku terpandang seseorg, dgn rambut dye warna kuprum dan juga ala2 mohawk gitu...aku sure dia adalah perempuan sbb suara tu agak lembut cuma appearance jer kasar...dia tgk belek2 baju lelaki smbil dipadankan di badannya...masa tu la aku terpikirkan tajuk entry aku utk kali ni...tentang kecelaruan jantina...


aku benar2 xpaham kenapa ada lelaki yg nak jadi pempuan dan ada pempuan yg nak jd lelaki...benda utama sekali yg aku nak tegaskan...inilah tanda2 kiamat semakin hampir dgn kita...aku terpikir, adakah mereka ni dr kecik lg dah jd mcm ni???? ada aku terbaca article yg kononnya, sesetengah mereka jd mcm ni sbb penah kecewa dgn jantina sebenar mereka...ada juga yg terpengaruh dgn kawan..dan ada jugak yg mmg dididik oleh ibu bapa...contohnya ada ibu bapa yg sgt2 mengharapkan anak perempuan, then tibe2 yg keluar lelaki...so, dr kecik dah dipakaikan pkaian perempuan...sbb tu lelaki tu jd aaauuuwww!!!


aku ada knal seorg tomboy/pengkid ni...umor dah 40-an...syg...sepatutnya di usia mcm dia ni, dah ada anak 5/6 org...tp dia, masih lg mencari2 identiti/jantina diri...astaghfirullah..(tu pun klu dia cari laa....)


kesimpulannya, aku rse sumer ni terletak pd individu itu sendiri...klu dia betul2 ingin menjadi jantina sebenarnya, dia boleh berusaha...byk badan2 NGO yg sanggup menolong...malah byk jugak badan2 agama yg sudi memberi sokongan/bimbingan...bak kata pepatah..nak 1000 daya...xnak 1000 dalih...rite???


sesungguhnya Allah swt itu maha penyayang dan maha pengampun...kembalilah kepada-Nya....amin...


k la....


wassalam.... \(^_^)/

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise