SaHaBaT MaYa

Saturday, April 21, 2012

Aku rindukan saat itu...sungguh...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 10:57 PM


Waktu aku taip entry ni...hati aku sayu sgt...rasa sebak...air mata bergenang jer...(sensitif bebenor aku ni..) ntah kenapa, tetiba arini aku rindu kat adik aku yg kecik skali...Najlaa Sadiq...hehe...korg mesti rasa mcm lawak kan??? tapi ntah laa...naper rasa rindu sgt kat dia...dia laar satu2 nyer adik pempuan yg aku ader...


sebenarnya mcm ni, time balik dr kelas master td, aku singgah Mc D, beli set double cheese burger, leh ngunyah2 dalam kete utk tempuh jammed sementara nak smpai umah...masa dok makan fries tu, aku teringat saat2 aku dgn dia...dulu, masa aku blaja kat UUM, dia blaja kat UiTM Arau, aku akan amek dia hujg minggu utk balik SP...time tu dia xder kete lg...dia ada kete mase aku dah abis blaja kat UUM tu...


petang ari khamis aku akan pi amek dia kat kolej dia, pastu kitorg akan singgah Pacific Alor Setar, beli Mc D...dia amek set double cheese burger, aku amek set quarter pounder...pastu nnti mama mesti tepon tanya "dah smpai mana??"...hehe...then aku akan ckp, "on the way dah ni..."


biler masuk jer kete, dia akan letakkan sos dlm burger aku, sementara aku drive...time tu slalunya lepas maghrib sbb maghrib dah solat siap2 kat masjid UiTM...so, aku akan mkn smbil drive kete...hee...pas dia melantak burger dia tu, sure dia akan ckp..."dah sampai kejut laa tau..." huh!! bukannyer nak temankan aku...asal kenyang jer trus tido...


tapi sejak aku dah abis blaja kat UUM, dan dia pun dah ada kete sendiri, kitorg dah jarang spend masa sama2...tmbah2 aku skrg ni keje kat KL...lg la dah jauh...klu jumpa pun bila aku blik SP...tu pun xtentu jumpa sbb KL cuti sabtu & ahad, tp perlis cuti jumaat & sabtu...bila dia cuti sem, baru la dpt jumper...


walaupun dia xsyg aku mcmane aku syg dia, aku xkisah...sebgai seorg kakak...mmg kena sayg adik2 pun...sbb tu dulu aku slalu nak keje jauh2 supaya adik2 aku rindu kat aku...(konon jerr....) tp xperla...yg penting aku syg kat diorg...mgkin sbb masa kecik2 dulu aku slalu buli diorg kot...hehe...adik aku yg kecik tu dulu, aku slalu buli smpai dia nangis...slalu ckp dia tu anak pungut, anak angkat...hehe...pastu sure dia akan nangis...sowi laa...jgn mare...hehee....


korg pun, klu ada adik, abang & kakak...sayangi lah mereka selagi mereka ada...hormati mereka...jgn berkira pun dgn mereka...sbb nanti2 klu kita susah, diorg jugak yg kita akan cari...kan??? mmg normal la dlm adik beradik tu pasti akan bergaduh, tp ingatlah AIR YG DICINCANG, TAKKAN PUTUS...alhamdulillah, aku adik beradik dah besar2 panjang ni xder pun gaduh2...sumer dah pandai pkir... 


k la...xlarat dah nak menaip utk malam ni...


nnti aku update lg..haa...genting part 2 xtulis...on the way...okies???


wassalam...


\(^_^)/

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise