SaHaBaT MaYa

Sunday, February 10, 2013

Shopping di Streetdeal

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 9:18 PM
assalamualaiikum...

arini nk citer sket psl shopping or beli-belah secara online...korang penah x??aku slalu jer beli kat fb...tshirt ke...pencuci muka ker...apa ker...tp kali ni aku berminat nk try beli online di streetdeal.my...sumernya sbb aku tgk iklan kamera ni...


Mana x nyer aku jadi teringin...sbb harga sebenar almost RM1,200...skali tu discount smpai jd RM499...aku pun try la google psl streetdeal ni..kot2 ader issue2 yg kureng menarik ker...kan???so, hasilnyer byk jugak blogger yg citer psl experience diorg beli guna streetdeal ni..ada jugak yg order tp smpai lambat sgt...tp ader jugak yg berpuas hati dgn pembelian diorg...

So, aku amek langkah selamat aku call dulu company yg terlibat utk offer ni...HQ dia kat Maju Junction which i dont know where izit...so..aku decide xnak delivery...aku nak pick up jer...bole amek kat cawangan dia kat Lowyat...

Dengan hati yg redha & bertawakal, aku pun transfer la duit guna Maybank2u aku tu...huhu...mmg tawakal sgt2...aku burn duit aku tu..aku anggap xder rezeki jer laa...pas dah buat pembayaran, aku call balik HQ dan cawangan utk confirmkan aku dah beli...and decide akan amek the next week tu...dalam hati berdebar2 jer...cuak kot...RM499 bukanlah satu nilai yg kecik...

Sampai KL aku print voucher...Isnin tu mase ada masa fre, aku terus menuju ke Lowyat...seorg diri...tercari2 gak la kedai dia kat mana...almaklumlah..lowyat kan byk giler kedai kamera ni...

so, pas dah smpai..aku ckp la yg psl beli dgn streetdeal tu...aku tunjukkan voucher...then dia kuarkan la kotak kamera tu..alhamdulillah...ader...warranty 1 year Samsung..so, klu ada masalah, leh pi mana2 cawangan Samsung...

Masa dah siap check sumer...org kedai tu tanya...
Pekedai: You beli online...baper harga???
Aku: Murah jer RM499...kat kedai dekat RM1,200 kan??
Pekedai: Wow...manyak murah oooo....skrg kami buat offer sempena tahun baru cina pun RM899...
(Aku tersenyum...bersyukur...)
So, aku pulang dengan membawa sebijik kamera baru...Yahoo!!! (masih mengimpikan nak beli camera Fujifilm yg ala2 DSLR...beli ikut priority aku...)

ok laa...mintak diri...

wassalam... \(^_^)/


1 comments:

azmi on May 21, 2013 at 4:04 PM said...

lucky laa you..
ada barang yang saya order sampai sekarg x sampai..2 brg.2 kali order..senyap jer..
wlau x mahal sgt tapi mcm kcwa dah nk order dgn streetdeal..
email tanya feedback pun x berjawab..
cuma transaksi yg brjya adalah percutian ke Morid..mmg berbaloi..
lebih prefer GROUPON skrg sbb brg sumer smpai n srvce center ada respond.

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise