SaHaBaT MaYa

Sunday, February 3, 2013

Hati kecilku menangis...sayu... :-(

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 12:36 PM
Tadi pegi umah lama...mengutip sisa-sisa kenangan yg masih tertinggal...



Umah lama kat Taman Berangan tu...yup...berangan...org selalu gelak bila aku bgtau aku duduk kat taman berangan...tp aku selalu ingt kata2 Dr Fadzilah Kamsah...IMPIAN TAKKAN BERMULA TANPA ANGAN-ANGAN...kat rumah tulah aku menyusun angan2 untuk mencapai apa saja yg aku inginkan...apa saja impian aku...



Pegi umah lama sbb nak amek barang...komik Conan fav aku kat situ lg...dari vol 1-60..abah ckp klu xpi amek, nnti dia nak buang semua nyer...so, terpaksalah aku memaksakan diri ini utk pegi amek barang2 kat umah tu...byk lagi barang...rasanya kena mai lg 2/3 trip utk angkut sumernya....baju2...buku2 atas almari..wahhh....byknyerrr....

Aku pi sorang jer tadi...nek kete mama...smpai jer kat depan umah...rasa sunyi jer...(of coz la sunyi...dah xde org...hehe...kang klu hingaq pelik pulak kan??)



Bila masuk jer umah...rasa sayu jer...tngok suasana umah tu satu hal laa...bersepah...almaklumlah..umah tinggal...brg byk yg xamek lg...mse pindah aritu. amek yg penting2 jer...bila masuk bilik aku, waaa...terimbau kembali kenangan di situ...sedey...

Masuk bilik mama...tgk bilik air...sedey..tulah tempat aku mandi dulu...bilik mama tempat kitorg sekuarga lepak2...borak2...waaa...sedey sgt...tgk ruang tv...tgk bilik no, bilik fail, bilik depan...ruang makan...sumer ada kenangan yg tersendiri...masih rapi dalam kotak ingatanku ini...

Rumah tu memang byk giler kenangan...aku dok kat situ dari aku darjah empat...lebih kurang umur 10thn, sampai sekarang...(sbb baru jer pindah kan..) so dah 20thn dok umah tu....aku membesar kat umah tu laa....huuu....



Aritu terdengar mama ckp nak jual umah tu dari dibiarkan saja...dalam RM200,000...tp klu ikutkan hati kecilku ini, aku xnak umah tu dijual...aku nak biar laa umah tu still ada kat situ...so bila2 aku rindu...aku bole pi umah tu...bole masuk tengok bilik2 lama...bole tgk barang2 lama dlm tu....waaa....air mata dah bergenang ni...



oklah...aku mintak diri dulu...ptg ni nak blik KL..esok dah stat keje..minggu dpn raya cina Insyaallah aku kembali ke SP klu ada tiket laa...huuu....

wassalam...

\(^_^)/


0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise