SaHaBaT MaYa

Tuesday, April 12, 2011

Hurm....DaH 1 TaHuN???

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 12:00 AM
tak sangka btul...dah setahun aku menyewa kat bilik sewa ni...kat pandan ________. rahsia....hehe...pejam celik...pejam celik...cpt btul mase berlalu...

teringat lg kenangan jannah teman aku cari bilik sewa...almaklumlah...bilik sewa yg aku sewa sebelum ni...panas giler...bilik tu mmg laa luas...tapi..punyer laa panas...berbahang jek...selama 2 bln aku dok kat bilik sewa tu, tak penah pun aku pakai selimut...kipas yg ari2 bukak kelajuan '5' pun still berpeluh2 aku diwatnyer....smpaikan mama belikan aku air cooler laa...hehe...letak air cooler tu btul2 depan muka...still basah berpeluh gak...huhu...sbb tu laa yg aku decide nak pindah bilik len...lg satu, tekanan air kat umah tu pelan sgt...bila nak mandi masalah sungguh...tension2...huhu....tu yg aku nekad nak pindah jugak2...

ingt lg...ptg tu...pas dpt alamat dr internet...aku ni dgn gamble nyer nak gi ler cari umah tu kat mane...nak survey2 laa...punyer laa brani nak gi cari sorg2...dgn xtau jlnnyer...huhu...tp ntah mcmana..tetibe jannah offerkan diri nak teman aku cari umah...dia tau laa jln sikit sbyk...sbb dah lama dok kat situ...stat dari situ laa ku baik dgn jannah...and now...kitorg mmg sekepala dlm byk hal...kira mcm BFF laaa....hehe....

pusing punyer pusing ptg tu...xjumper2 jugak..landmark yg diberi ESSO and 7E....tapi smpai 3 7E yg aku jmper...tak paham tul dgn direction tu...hmpir2 gave up kitorg berdua diwatnyer...berenti tanya...berenti tanya lagi...tanya berenti lg...last2 jmper jugak laa umah sewa nyer...bilik tu kecik jek...tp muat laa katil bujang 1 dgn almari...kira ok laa...yg penting...tekanan air kuat...bru best mandi...jannah pun cakap umah mcm ok...so...aku pun trus byr deposit umah....smpai laa skrg dah setahun aku dok kat sini...mcm xpecaya plak...

tp yg lawaknyer...wlaupun dah setahun aku dok sini...housemate lagi 2 org tu aku still xtau keje kat mana & nama penuh apa...truk kan aku ni???aku tau nama pendek jek... hehe...kawan2 kat IPB dah cukup...lgpun bila balik dah lepak dlm bilik...sumer ada dlm bilik aku...TV, DVD, PS2, water heater, Kipas...jdnyer...tak kuar bilik pun xper...juz kuar utk mandi, sidai baju, iron baju, basuh bju...etc...sok pagi bangun trus pi keje...weekend kuar...or pi klas master...so, mmg tak spend time dgn org umah laa...diorg pun mcm tu jugak..setiap bilik dh ada tv masing2...tu ler pasal...hehe....kira umah ni ala2 hotel gitu...kan2???

k laa...mintak diri...nak smbung marking test 2 ACC 106...bubbye...

ummmuuaahhh!!!!

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise