SaHaBaT MaYa

Wednesday, May 30, 2012

ReMaJa & KeMeWaHaN

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 9:25 PM


Aku baru balik dr Wangsa Walk...td pi tgk muvee citer Dark Shadow lakonan Johnny Depp. Mse aku jalan2 sementara nak tggu time utk masuk muvee, aku observe surrounding aku...aku tgk byk remaja..almaklumlah, skrg ni time cuti sekolah...so, ari rabu pkul 1 tghari ramai remaja berlegar2 kat wangsa walk ni...


masa aku dok asyik observe sekeliling...aku dpt idea utk entry arini...tentang remaja dan kemewahan...sbnrnyer dah lama aku terpikirkan hal ni cumer arini ideanya mencurah2...msa aku beli popcorn td sblum nak masuk, aku tgk ramai sgt bebudak laki dlm lingkungan darjah 4 ke tgkatan 1...mmg kecik2 jer...dok pakat2 beli popcorn...yg herannya, xder plak aku nmpk mne2 org dewasa bersama2 mereka...diorg ni dtg wangsa walk sendiri2 ker??? ish2...mak bapak skrg terlalu memberi kepercayaan kpd anak2..."nah amek duit ni, pi maen jauh2"...itu org2 dulu slalu wat klu xnk anak2 kacau diorg dok bersembang...then anak2 pun pi la kedai runcit beli eskrem...tp skrg, dialognyer sama tp situasinya berbeza...


budak2 skrg plak lunch makan Mc D, makan pizza hut, kfc (kurg2 kos skali mkn rm15)...mmg byknyer duit diorg ni...slalu nmpak diorg dgn uniform sekolah dok mkn kat tmpat fast food ni...tak kurg jugak dgn remaja perempuan...fesyen tu bukan main lg...pakaian ntah apa2...aurat tu...nauzubillah...


aku tau la...aku pun bukan nyer baek sgt...tp bila tgk environment mcm ni...risau nak lahirkan anak...tkut nnti xmampu nak jaga diorg sebaiknyer...kdg2 mak bapak dah bg ilmu agama yg ckup, tp diorg sendiri yg curi2 buat 'jahat'...


k la...aku nak study PSA ni...klu ada slh silap...sori...klu ada yg terasa, alhamdulillah...hee....terpulang la pd diri sendiri utk menilai...tepuk dada, tanya IMAN...


wassalam...


\(^_^)/ 

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise