SaHaBaT MaYa

Thursday, April 3, 2008

arini balik umah...KP???

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 12:15 AM
huhu...bestnyer...arini balik umah...tp ni laa last balik umah...pehi kena tunggu pas abis final lak laa...fuyyoo....pejam celik pejam celik lagi 2 minggu dah nak final...mcm x cayer jek...keje umah aku banyak lagi...project SAD laa...kuiz Ausit AIS laa...kuiz SU laa...case study MIS laa...yg penting skali KP laa...giles aku di watnyer...huhu....

mlm ni x stat wat keje lagi...sok pagi laa jawabnyer...insyaallah...

td pi mkn kat steambot kat cengkih dot com...kat depan sekolah rendah aku dulu...best gak laa steambot dia...tp just ball2 jek...klu nak add on pun leh gak...set utk 2 org juz rm18 jek...dia bagi sup dgn tom yam...(uiks...aku siap promotekan tu...leh bg komisyen skit ni...)

erm, td b4 balik aku singgah pacific, laa suh belikan citer korea tajuk coffee prince...erm...rm20 jek...almaklumlaa...(ops...!!!) then otq balik, aku mkn my fav quater pounder lar...hehe...amik set regular jek kali ni...budget lari lintang pukang...

ni aku nak citer skit pengalaman aku wat interview utk keje kursus KP...kitorg kena setuo bisnez...then aku choose bisnez carpet...(dah itu jek yg en zamil bagi...) then aku interview lar 3 kedai carpet yg berkenaan utk dptkan maklumat...2 kedai melayu, satu lagi pakistan kot...tp seriously laa...yg melayu tu entertain aku nak tak nak jek...tp yg pakistan tu...dia bg full comitment...aku tanya apa sumer dia jwb...cumer price list dgn financial statement jek yg dia tak dpt nak bg...tp sumer blanja, kos, sumer dia bgtau laa...dia ckp, dia akan tolong setakat yg dia mampu...dia kata, ni sumer pahala bila tolong org..tak rugi apa pun...(aku setuju!!!)...tp yg kedai melayu kat AS tu kira ok la...siap faxkan kat aku price list lagi...kedai kat jitra..(HARAM!!!...siap dok men game kat pc lagi masa aku dok tanya2...macam siot jek!!!)

ni laa yg aku nak cakap...org melayu kita ni...dah xder budi pekerti..dah xder adap sopan...sumer penting diri sendiri...kita skrg ni, toksah laa dok nak belagak dgn kononyer budaya timur tu...korang nak tau tak, ader kajian mengatakan, org melayu sekarang ni tahap kesopanan dia lagi rendah berbanding negara luar...korang tak pecaya?? tngok laa tandas awam kita mcmana...pepaham jer laa...

k laa...aku berenti dulu...ingt nak pi mandi sat...alamak,,dekat pkul 1 a.m dah ni...huhu...

wassalam...

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise