SaHaBaT MaYa

Wednesday, December 28, 2011

It's Sooooo Annoying....

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 7:09 PM
Hurm.....tajuk post kali ni mcm nada marah..kan??? ader laar a bit marah....geram....bengang...sumer bercampur baur...huuu....aku dah xtau nak kongsi dgn saper ttg ni, so aku update blog ni sblum masuk waktu maghrib...


cuti ni dok kat umah, ngadap FB jer keje aku...so, aku nak citer psl FB laa sket ni...tension btul aku biler tgk news feed aku penuh dgn org yg jap2 update status dia..ntah apa2...pehtu plak, suka sgt gne bahasa kasar...rasa mcm nak delete jer hamba2 allah tu dr friend list aku, supaya status dia yg gunakan bahasa kasar tu tidak mengganggu mataku ini..huuu...tp kang klu aku delete...marah plak...(ntah2 dia xsedar pun klu aku delete dia..heee... :-) ...


pada aku, FB ni tempat utk kita connect dgn kengkawan...bukan tempat utk kita maki hamun org...bukan tempat utk kita buka aib kita sendiri...or tempat utk kita tunjuk kita ni terrer...sbb mende2 macam ni laa....FB dah jd negative effect dlm hidup kita, sbb kita tak reti nak gne FB ke arah kebaikan...


bak kata pepatah, nak 1000 daya, xnak 1000 dalih...


so korg, klu tetiba aku terDELETE korg, jgn laa nak marah aku...try scan diri korg ttg posting2 korg kat FB tu...wpun korg bukannya tujukan kat aku, tapi sikit sebyk mengganggu jiwa aku ni...aku sedar laa, aku ni pun bukan baik sgt & bukannyer perfect sgt, ckup2 laa dosa yg aku dh ada, xlarat laa nak tanggung dosa korg tu...


utk pembaca blog aku ni...thanks for u're supports...sama2 muhasabah diri kita, apa kegunaan FB pada diri kita sebenarnya???


luv u all...


wassalam... \(^_^)/

3 comments:

Nomi on December 28, 2011 at 7:21 PM said...

ermmm... org yg ckp bukan2 tu kwn miss ke?? miss rapat ke?? klw x.. miss delete je la(bkn dia tau pn)hehe... klw iya.. miss slow talk ngn dia..... sbb.. bnda2 cmni... last2 kita gak yg t'kena tempias dosa dia... hish.. nauzubillah...

eikorina-NaWaL sYaFiQ on December 28, 2011 at 7:41 PM said...

nomi, bukan kawan sy...knal gitu2 jer...tp dia mmg knal sy laa...ada lg beberapa lg...cumer posting dia paling sakit mata sy tgk...adoii...dah xde budaya sopan santun ker??huhu...

Nomi on December 29, 2011 at 12:57 AM said...

owh.. miss.. klw dah x thn.. delete je..... drpd wat miss x selesa....

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise