SaHaBaT MaYa

Sunday, December 23, 2012

Malam itu~~~ ╮(╯_╰)╭

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 9:00 AM
30.11.2012

11.15mlm
jam hampir menunjukkan pkul 11.15mlm...ah...mintak2 tak kena tinggal bas..."laa ni lambat la...nanti kaklong kena tinggal bas pulak...bas kaklong pkul 11.30mlm"

11.25mlm
tiba di stesyen bas sg petani...agak ramai mlm itu...aku hanya terpaku di suatu sudut utk menunggu bas

12.15mlm
wah...lambatnya bas...manusia di stesyen bas makin surut...aku ke kaunter bertanyakan perihal kelewatan bas...kata mereka bas rosak di alor setar...hurm...kepala ku serabut memikirkan test 2 paper tax utk klas master esok mlm nyer...aku nk sampai awal utk study sikit sebanyak lagi...

12.30mlm
bas tiba di stesyen bas...lega hatiku...dah tak larat berdiri menunggu bas...di ketika aku sedang beratur utk menaiki bas,hatiku berdetik.."ish...aku ni dgn
atah tgn,naik bas plak...kalau la
bas ni eksiden...mcmanalah keadaan aku ek?ish...nauzubillah"

12.45mlm
bas bertolak ke kl
aku rasa mcm nak lelah...so aku just makan ubat dan terus tutup mata...sebelah aku ni si anak merajuk dgn mak dia..malas aku nak amek tahu...lagu pun aku malas nak dengar...aku nk tido jer...hp dgn purse aku dh letak dlm beg...trus aku pejam mata...

adalah sekali dua aku terjaga...kat mana ni???then tido balik...

2.50pg
bunyi break yg kuat mengejutkan tidurku...tp kemudiaannya aku langsung tak ingat apa...

3.00pg
astaghfirullah...astaghfirullah...
apa jd ni???aku kat mana??
aku cuba recall balik apa yg berlaku sambil beristighfar...
ok...laa antar kat stesyen bas...aku nk blik kl sbb ada test tax...
masa tu aku berdiri di luar bas sambil menjinjing beg galasku...
aku termanggu melihat bas yg kunaiki terbalik di depanku...
Ya Allah...
macamana aku keluar bas ni??
aku langsung xingt...alhamdulillah semua penumpang bas selamat...
org pertama yg aku tepon incik moncet aku...nasib baik dia terjaga...
"ayg...sy eksiden..bas terbalik..."
memang dia terkejutlah...pas fikiranku dh normal...baru aku tpon abah aku...nasib baik abah pun angkat jugak...aku tak berani nak inform kat mama...takut mama terkejut...
aku just suh abah informkan...



0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise