SaHaBaT MaYa

Wednesday, February 17, 2010

I'm back...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 4:51 PM
Assalamualaiikum...baru smpai dr SP mlm td pkul 11...sepaptutnya jadual smpai kul 9...tp disebabkan jammed yg agak teruk disepanjang jalan...apatah lg dihentian sebelah...so, lewat gak laa smpai...cuak aku diwatnyer bila abah tepon suh berhati2 bila dah sampai pudu...katanya ada kes pukau makin menjadi2 skrg ni...pukau nak amik laptop pulak...kawan adik aku dah kena bebaru ni..ada org bercakap dgn dia, then dia tak sedar bila laptop tu telah diambil..NAuzubillah...

Kenapalah manusia sekarang ni semakin tidak takut dengan pembalasan Allah s.w.t??? adakah mereka menganggap dosa, pahala, syurga & neraka hanya rekaan semata2?? bebaru ni ada berita tentang seorg bayi yg bukan sahaja dibuang, malah dibakar...mungkin kononya hendak mehilangkan jejak si pembuang itu...tetapi Allah maha berkuasa...klu pun dia tidak kita temui di dunia ini, pembalasan yg Adil dari Allah tetap akan terlaksana...

Manusia sekarang ni semakin leka & lalai mengejar dunia?? Mereka lupakan bekal yg sepatutnya kita kumpul sebagai bekalan di akhirat kelak...Astaghfirullah...

Pagi ni datang ofis macam biasa..sakit tekak & selsema makin menjadi2...takpe laa...ini satu ujian dari Allah...aku hamba-Mu ini redha...

arini stat ngajar budak2 asuhan baitulmal...diorg ni lepasan SPM tp result tak kuar lagi...so, diorg dtg sbb baitulmal hanya supaya diorg tak buang masa selama 3 bln sementara tggu result SPM...mcm2 ragam diorg ni..maklumlaa...jati diri seorg murid sekolah tu masih menebal dlm diri mereka smpai aku pun diorg panggil 'CIKGU'..hehe..lawak laa jugak diwatnyer...

erm..oklaa...smpai sini dulu...nnti Insyaallah aku smbung lagi...Asar dah masuk ni, solat dulu yek..

wassalam..

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise