SaHaBaT MaYa

Tuesday, March 10, 2009

Nama Dalam Korea...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 7:59 PM 1 comments
1. Surname : Korean surname is the last number in your year of birth.-
0: Park-
1: Kim-
2: Shin-
3: Choi-
4: Song-
5: Kang-
6: Han-
7: Lee-
8: Sung-
9: Jung

2. Middle name : is your month of birth.-
1: Yong-
2: Ji-
3: Je-
4: Hye-
5: Dong-
6: Sang-
7: Ha-
8: Hyo-
9: Soo-
10: Eun-
11: Hyun-
12: Rae

C. Name : is your date of birth.-
1: Hwa-
2: Woo-
3: Joon-
4: Hee-
5: Kyo-
6: Kyung-
7: Wook-
8: Jin-
9: Jae-
10: Hoon-
11: Ra-
12: Bin-
13: Sun-
14: Ri-
15: Soo-
16: Rim-
17: Ah-
18: Ae-
19: Neul-
20: Mun-
21: In-
22: Mi-
23: Ki-
24: Sang-
25: Byung-
26: Seok-
27: Gun-
28: Yoo-
29: Sup-
30: Won-
31: Sub

sumber

Saturday, March 7, 2009

KeNaPa MaNUsIa BeRuBaH???

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 8:06 PM 0 comments
Kenapa manusia berubah??? naper ek??? sumer org berubah...aku pun berubah...kengkawan pun berubah...kan?? klu berubah ke arah yg lebih baik, xper laa...klu jd makin truk??? nauzubillah...

smlm aku dpt satu citer...klu kwn aku xantar email tu, aku pun xtau ttg ni...ader aku dgr citer ttg seorg ahli Saujana ni...korg pun msti dah tau saper org nyer...kan?? sayang 1000 kali sayang...naper erk seseorg boleh berubah jd smpai mcm tu??? klu dia punyer didikan agama kurg, logik laa jugak...tp dia terkenal dgn dakwahnya melalui nasyid....Ya Allah..peliharalah aku, ibu bapaku, keluargaku, kawan2 ku, guru2ku dan semua muslimin dan muslimat di muka bumi ini...janganlah kau jauhkan kami dari rahmat-Mu Ya Allah...kuatkanlah iman kami...berilah kami semua petunjuk dan hidayah-Mu...Semoga hidup kami sentiasa mendapat keredhaan dari-Mu di dunia dan akhirat...Amin...

klu kita rasa kita dah semakin berubah ke arah yg negatif, cepatlah bertaubat sebelum terlmbat...aku menasihati diriku sendiri jugak..aku tau...aku xlayak nak bg nasihat kat org..aku pun bukannya baik sgt...kan?? sumer yg knal aku tau laa perangai aku...hehe...

apa2 pun, aku sentiasa berdoa kepada korg sumer di luar sana yg semakin berubah ke arah negatif tu, agar Allah berikan korg sumer petunjuk dah hidayah....Amin...

Sunday, March 1, 2009

DaTiNg...???

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 11:05 PM 0 comments
Aku baru jek bis tgk rancangan HALAQAH kat tv9 tu...(dekat di hati...) topik mggu menarik sgt...pasal dating...tentang mcmana kita nak jdikan dating kita tu diberkati Allah swt...bukn mcm org2 skrg berdating...dah tak ingt halal haram...tu yg salahnyer...lebih pentingkan keseronokan daripada rahmat Allah swt...

Alhamdulillah...aku bersyukur kpd Allah swt sbb Hanshiro amik keputusan supaya kami tidak berhubung lagi....itu adalah jln terbaik utk kami menjauhkan diri kami dari maksiat hati, mata dan akal..apatah lagi mulut dan telinga...Aku bnr2 berharap agar aku masih ada dlm hatinya...semoga jodoh kami bersama...Insyaallah...sesungguh-Nya Allah menyayangi org2 yg SABAR...
 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise