SaHaBaT MaYa

Thursday, May 25, 2017

Selamat Hari Guru Yang Terakhir buat Bunda

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 4:18 PM


"Hello bunda... bunda dok watpe? "

Allahu...kaklong dah takleh ckp dah cmtu stp kali kaklong tepon mama...

16 Mei 2017 Selamat Hari Guru yang terakhir buat mama...
Setiap tahun kaklong mesti wish kat mama... mesti update status then tag mama.. tahun ni kaklong tak sempat... tapi tarikh ni takkan kaklong lupakan sampai bila2... tarikh perpisahan kita buat sementara... kita akan berjumpa lagi nanti bila kaklong pula akan menyusul ke sana...

"Allahumma firlaha warhamha waa'fiha wa'fuanha"

Semua yg ada kat dunia ni hanya pinjaman semata-mata... Allah pinjamkan mama utk kaklong... dah sampai masa utk kaklong pulangkan mama balik kepada-Nya...kaklong bersyukur sgt2 dpt mama utk seketika...

Mama seorang yg tabah... utk segala yg mama hadapi...kaklong langsung tak pernah tgk mama menangis walaupun hanya setitis... allahu... kaklong xmungkin dpt jadi setabah mama...

Alhamdulillah... kaklong dpt bersama mama utk hari2 terakhir mama... kaklong puas hati dpt buatkan mama agar2 merah walaupun mama sempat makan sikit jer... kaklong puas hati dpt jugak cari asam pedas ikan sembilang... kaklong puas hati dpt temankan mama kat hospital...

Beberapa hari lepas... sebelum balik SP terdetik di hati kaklong... "aku ni kursus pengurusan jenazah smpai 3 kali dah pi... dah belajar cara2 mandikan jenazah... agak2 klu smpai turn aku... aku mampu buat tak? " Tak sangka... lintasan2 fikiran tu Allah dah bg hint utk kaklong... Kaklong, No, Fail dgn Laa mandikan mama semlm... hanya Allah jer yg tahu perasaan kaklong masa tu... kaklong tgk adik2... kaklong tau kaklong kena kuat... sebab kaklong... anak sulung...

Al-Fatihah utk bundaku
07/02/1957-16/05/2017

Dari anakmu,

Kaklong...😘

Sayang bunda... 😍

0 comments:

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise