SaHaBaT MaYa

Sunday, July 24, 2011

huhu...dah abis cuti 1 week...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 11:51 PM 0 comments
kejapnyer mase berlalu....esok dah stat keje balik after 1 week cuti...huhu...pasni tggu cuti raye plak 1 mnggu....sebulan lg...lmbtnyer....tp aku rse, masuk jer bulan ramadhan, mesti kjap jer mase berlalu...almaklumlah...sumer dah berkira2 nak raya..sbb tu cepat jer..kan???

tak sabar nak sambut ramadhan..semoga ramadhan tahun ini lebih baik dr ramadhan thn lepas....

stat esok byk ler silibus yg nak kena kejar...adoiyai...ader sebulan jer lg utk settlekan sumer..termasuklah carry mark...soklan test 1 utk ACC 116 tak wat lg...nak kena siapkan esok ler siap dgn skema jawapan skali...huhu...

after raya juz utk revision jer...hurm....chaiyok2!!!!

Monday, July 18, 2011

MaMa...LuV u So MuCh... :-)

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 5:09 PM 0 comments
ni ler mama aku...nama dia Jamilah Hussin...hehe...kecik jer org nyer..tapi orgnyer tabah giler...mama aku baru jer pencen tahun lepas...tak larat dah keje...xper la...bior anak2 plak yg keje...mama aku keje cikgu kejuruteraan awam kat sekolah aku dulu...sek. men. keb. ibrahim, sg petani...tp aku xminat KJ...aku amek science stream...tp last2 ke account gak haluan aku..hahaha...

kali ni aku nak citer sket sbyk ttg mama aku...erm...smlm aku borak2 dgn mama aku...dia citer kepayahan & kesusahan dia mase nak besarkan kitorg...giler beb...aku dah umo 28 ni bru ler aku tau byk citer....mama aku citer mcmana dia save duit sbb nak besarkan kitorg...sedih giler kot...

mama aku ni comel sgt...orgnyer kecik..aku sayang giler kat mama aku ni...pagi tadi aku dgn mama aku pi jalan2 kat bukit bendera...aku ni nama jer anak Penang...tp umo dah 28 baru ler nak jejakkan kaki kat Bukit Bendera tu...haha....best gak laa jln berdua dgn mama aku..tanpa laa...haha...slalu adik aku yg kecik skali (najlaa sadiq)...asyik dok berkepit dgn mama aku...kali ni bior aku rembat sorg mama aku...

mama aku ni org penang...dia ada 9 adik beradik...banyak kan??erm...dia amek degree kat UTM...kos engineering...giles kan??? huhu....aku xmampu kot nak amek KJ tu...sbb tu la mama aku leh jadi cikgu KJ kat sekolah aku tu...

nak citer apa lg erk tentang mama aku...hurm...yg aku tau...mama aku mmg la sorg yg tabah...aku salute kat dia...memandangkan aku ni anak sulung...so pape pun aku la tempat dia luahkan segalanya...sebab tu la aku tau yg mama aku ni tabah...

k la...tadi mama aku suh angkat baju...hehe...nnti aku update lagi..

see ya...

luv u mum!!!!

Monday, July 11, 2011

KiSaH MiStErI 2

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 11:48 AM 0 comments
Cerita ni aku amek dari arkib kosmo online.

INSIDEN menyeramkan ini berlaku kira-kira 10 tahun lalu apabila sekumpulan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam menyewa sebuah banglo berhampiran kampus tempat mereka belajar di Seksyen 2.

Rumah banglo dua tingkat itu mempunyai empat bilik, satu di tingkat bawah manakala tiga lagi di tingkat atas. Jarak kediaman mereka dengan kampus UiTM kira-kira dua kilometer sahaja.

Lapan orang pelajar itu memasuki rumah itu dengan perasaan berbelah-bahagi. Pertama, tuan rumah hanya mengambil RM50 wang deposit dan bayaran sewa hanya RM50 sebulan.

Kedua, tuan rumah melarang penyewa membawa banyak barang kerana takut menyusahkan mereka apabila hendak dibawa keluar semula nanti. Ketiga, terdapat sebatang pokok kayu ara yang sangat besar di tepi rumah itu yang dahannya boleh memasuki tingkap bilik atas.

Insiden

Insiden pertama berlaku pada pukul 10.30 pagi sehari selepas mereka mendiami rumah tersebut. Salah seorang penghuni, Azmi, yang hendak membuang air besar mendapati tandas di tingkat bawah terkunci dan ada bunyi orang menarik flush.

Lantaran tidak tahan menunggu lama, Azmi menjerit menyuruh orang di dalam tandas itu supaya cepat. Jeritan Azmi menyebabkan semua penghuni berkumpul di tingkat bawah.

Yang peliknya, kelapan-lapan mereka ada di situ. Jadi siapa yang ada di dalam tandas? Selepas pintu tandas itu direntap, mereka terkejut kerana tiada siapa di dalamnya.

Pada malamnya pula, mereka lagi teruk dikacau. “Masa aku nyenyak tidur, tiba-tiba kaki aku kena tarik hingga aku jatuh katil.

“Di dalam bilik itu cuma ada Lan yang tidur di katil atas. Anehnya, bila aku jenguk ruang tamu tingkat bawah, Lan sedang menonton DVD bersama kawan yang lain.

“Bila aku naik semula ke bilik, aku nampak selimut di katil Lan membonjol. Bila selimut itu ditarik, aku terkejut kerana ada batu nisan yang sudah retak di situ.

“Tiba-tiba seluruh bilik berbau hanyir dan busuk,” kata seorang penulis blog.

Kisah yang ditulis penulis ini telah tersebar di Internet, dihantar dari e-mel ke e-mel dan dipetik oleh pelbagai blog lain. Identiti asal penulis ini tidak diketahui.

Disebabkan tidak tahan diganggu, kami keluar pada pukul 3 pagi dan melepak di sebuah restoran mamak. Rupa-rupanya, ramai yang terkena pada malam itu.

“Wak yang sedang muat turun lagu lebih kurang pukul 12 malam terdengar bunyi orang membaling batu dekat tingkap biliknya. Bila dijenguk, dia nampak ada seorang budak perempuan duduk di atas kayu ara di sebelah rumah itu.

“Budak itu pakai baju putih kekuningan dan koyak-koyak dengan rambut panjang,” cerita si penulis blog tadi.

Dia menyambung cerita: “Azmi pula nampak budak perempuan melambai tangan kepadanya. Budak itu tiada kaki! Manakala Sam, tergamam melihat hantu di siling rumah. Tapi bila aku kata kaki aku kena tarik ketika mereka asyik menonton DVD, mereka kata, ‘bila masa kami tengok DVD’.”

Seorang penduduk, Mohd. Yusof Mohd. Sidin, 57, mendakwa terdapat tiga buah rumah yang dikatakan menyeramkan di kejiranan itu.

Dia berkata, pelbagai kisah misteri mengenai rumah itu sudah didengarinya sewaktu mula menetap di Seksyen 2 itu pada tahun 1980.

Kosong

“Seorang jiran pernah memberitahu kami terdapat rumah berhantu di sini dan tidak pernah diduduki. Rumah itu didakwa pernah menjadi lokasi pembunuhan kejam dengan mayat mangsa ditanam di dalam dinding rumah.

“Saya agak ragu-ragu dengan cerita itu sehinggalah saya mendengar kisah penuntut UiTM Shah Alam diganggu makhluk halus di rumah yang mereka sewa di Jalan Sri Cempaka, Seksyen 2 ini,” kata Yusof lagi.

Secara kebetulan, anak lelaki Yusof yang juga pelajar UiTM turut mendiami rumah terbabit.

“Kedua-dua kaki anak saya ditarik hingga dia terjatuh dari katil. Kejadian itu menyebabkan dia segera berpindah ke rumah lain walaupun sewa banglo itu tidak sampai RM100,” katanya.

Selama bertahun-tahun, rumah itu terbiar usang dan tidak berpenghuni. Dindingnya berlumut dan berwarna kehitam-hitaman. Tahun lalu, banglo itu dirobohkan. Tapak rumah itu kini dipenuhi semak-samun.

“Tetapi masih ada penduduk yang melintasi kawasan rumah itu pada waktu malam mendakwa ternampak lembaga wanita berambut panjang melambai-lambai ke arah mereka,” cerita Yusof.

“Kalau anda tidak percaya, cubalah bermalam di bekas tapak rumah berkenaan atau rumah lain yang dikatakan berhantu di kawasan ini,” ujar Yusof kepada Jurnal.

Sebuah lagi rumah yang didakwa misteri terletak di Jalan Bunga Raya, Seksyen 2. Terdapat sebatang pokok besar di tepi banglo itu dengan daunnya menyentuh tingkap rumah. Banglo dua tingkat itu sedang diubahsuai dipercayai oleh pemiliknya yang baharu.

Mac lalu, penduduk di situ terkejut kerana beberapa pekerja sibuk membersihkan rumah itu, membuang perabot yang rosak dan mengecatnya semula.

Khabarnya, rumah itu dibeli oleh seorang warga Mesir untuk dijadikan taman didik kanak-kanak antarabangsa.

Bagaimanapun, ada juga penduduk yang menafikan cerita hantu tersebut dan mendakwa rumah yang diperkatakan itu sebenarnya tidak wujud.

 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise