SaHaBaT MaYa

Wednesday, February 17, 2010

I'm back...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 4:51 PM 0 comments
Assalamualaiikum...baru smpai dr SP mlm td pkul 11...sepaptutnya jadual smpai kul 9...tp disebabkan jammed yg agak teruk disepanjang jalan...apatah lg dihentian sebelah...so, lewat gak laa smpai...cuak aku diwatnyer bila abah tepon suh berhati2 bila dah sampai pudu...katanya ada kes pukau makin menjadi2 skrg ni...pukau nak amik laptop pulak...kawan adik aku dah kena bebaru ni..ada org bercakap dgn dia, then dia tak sedar bila laptop tu telah diambil..NAuzubillah...

Kenapalah manusia sekarang ni semakin tidak takut dengan pembalasan Allah s.w.t??? adakah mereka menganggap dosa, pahala, syurga & neraka hanya rekaan semata2?? bebaru ni ada berita tentang seorg bayi yg bukan sahaja dibuang, malah dibakar...mungkin kononya hendak mehilangkan jejak si pembuang itu...tetapi Allah maha berkuasa...klu pun dia tidak kita temui di dunia ini, pembalasan yg Adil dari Allah tetap akan terlaksana...

Manusia sekarang ni semakin leka & lalai mengejar dunia?? Mereka lupakan bekal yg sepatutnya kita kumpul sebagai bekalan di akhirat kelak...Astaghfirullah...

Pagi ni datang ofis macam biasa..sakit tekak & selsema makin menjadi2...takpe laa...ini satu ujian dari Allah...aku hamba-Mu ini redha...

arini stat ngajar budak2 asuhan baitulmal...diorg ni lepasan SPM tp result tak kuar lagi...so, diorg dtg sbb baitulmal hanya supaya diorg tak buang masa selama 3 bln sementara tggu result SPM...mcm2 ragam diorg ni..maklumlaa...jati diri seorg murid sekolah tu masih menebal dlm diri mereka smpai aku pun diorg panggil 'CIKGU'..hehe..lawak laa jugak diwatnyer...

erm..oklaa...smpai sini dulu...nnti Insyaallah aku smbung lagi...Asar dah masuk ni, solat dulu yek..

wassalam..

Friday, February 5, 2010

KL ToWeR + TwIn ToWeR = KL LiFe??? huhu...

Posted by eikorina-NaWaL sYaFiQ at 9:55 AM 0 comments
almost 2 weeks I'm here...in KL....working..teaching...wandering...haha...
bila pikir balik..mcm xcaya aku kat KL skrg ni...and lg 1, i'm a lecturer now...haha....ajor costing lak tu...kih kih...

erm...even life xder laa best sgt kat sini...tp klu kuar mlm, bila nampak twin tower & KL tower dr sini, mcm xcaya jek aku kat KL...best sgt tgk twin tower klu mlm...aritu gi pudu...nek LRT...for the 1st time lak tu...a bit creepy...huhu...

nak citer apa lg erk...erm...teaching life ni best laa gak...nasib bek kawan2 sumer ok...mmg happening sgt kat cni...i can adapt my life here easily...cumer bilik sewa tu kureng sket laa...besor tu besor...cumer paneh giler....kipas siling bukak 5 pun panas sgt2....so, mama dah belikan air cooler...sabtu ni abah mai antor...abah ader meeting kat KL...so, datang antar kete aku skali laa....windunyer kat kete satria aku tu....

dah smapai KL ni, xjumper sesaper pun lg..ingt nak jumper kak fid, tp no money no talk lor...maklumlaa...xmerasa gaji lg...

arini Jumaat, aku xder kelas lgsung...so, just lepak dlm ofis dgn laptop & marking quiz bebudak jer laa...sambil2 study balik costing aku tu...haha....internet laju gak kat sini...cumer certain time jek....mslahnyer...xleh nak dload rapidshare la...haha....

k laa...nak bukak FB jap...insyaallah nnti aku update lg...

wassalam...
 

~ NuKiLaN HaTiKu ~ Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise